kisah kami

kami satu keluarga yang kecil macam-macam ragam, gaya, setiap dugaan di tempoh bersama ,tiada rahsia, berdoa supaya jiwa kami tetap bersatu sehingga maut memisahkan kami. Amin.......

Search This Blog

Monday, August 31, 2009

merdeka.merdeka.merdeka

Kalau time merdeka tiba, lagu yang paling famous sekali ''tanggal 31 OgOs'' kalau berkumandang Ana N Aca pasti dengan bangga menyanyikan lagu tu.
Tapi sebabkan musim H1N1 Anak aku tak dapat jalan-jalan pada tempat awam untuk mengelakan gejala yang menular.
Pada hari nie, kami kekurangan gula pasir macammana nak niaga kalau tak de gula. Angah call tunang dia suruh belikan gula pasir, time tu tunang dia ada kat jaya jusco, aku pun tak terpikir dia tumpang bayar kat pelanggan jaya jusco tu, slamber, jer dia tompang bayar pada semua pelanggan yang ada kat kauter tu. dalam angah sampai kat jusco dia berjaya mendapat 41 kilo. Gelak kami....... sekeluarga. muka serius tapi slumber lak tu..
Pada hari ni aku niaga tak le best sangat kuih ada lagi , mungkin pelangan aku nie gi shopping.... tak makan ke? apalagi amal jariah lagi mak aku kat surau, mana le kuih boleh simpan esok........macam nie le dugaan orang niaga, kadang ok kadang tak, apa2 pun aku bersyukur dengan rezeki pada malam nie.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.