kisah kami

kami satu keluarga yang kecil macam-macam ragam, gaya, setiap dugaan di tempoh bersama ,tiada rahsia, berdoa supaya jiwa kami tetap bersatu sehingga maut memisahkan kami. Amin.......

Search This Blog

Monday, May 4, 2009

Penat-Penat ......


Ni dah isnin penat bukan main lagi, badan aku ni macam nak roboh. Dah lama tak ada majlis cam nie Hari tu kat rumah aku Angah tunang , sebab lelaki tak de lepanat cam nie. Yang bertunang nie sepupu ku Dila. Cantik juga sepupu aku nie. Dulu masa zaman sekolah, punya le comot je tapi sejak-sejak jadi penari briget Seni ni cun pulak aku tengok. Dulu keras macam jantan je pun leh jadi penari dah rezeki dia.
Majlis tu meriah juga, Masakan kampung tu yang enak ada masak lemak rebung daging salai, Ayam masak merah, Ikan pede goreng dan ikan sepat masin puh punya le sedap menjilat jari, bertambah le sedap makanan tu sebab mama yang masak. Tema dila Tecois silver, cun le juga hantaran tu sebab aku tolong sikit. hehehehehe...... Sementara tunggu orang sebelah datang sempat karaoke live lagi. Pandai juga kamera man(syujak) main gitar. Yang penyanyi nye adik aku boleh ada juge hiburan tak berbayar....
Gelak tawa, usik mengusik sempat juga kita orang sambut ulang tahun wan n pak tam tu orang kata sambil menyelam minum air. Orang sebelah lelaki dari Jasin tema diaorang biru putih, boleh lah cun juga. Nasi sampai tak cukup gabra jap orang kat dapur sampai apa yang di ucap kan oleh tok sidang pun tak sempat nak dengar. Yang best tu kitaorang sempat main siram-siram sikit je... bila le diaorang ni nak kawin.
Lepas nak tunggu tarikh Abang Hairol kawin. dia kata bulan 12, bagi tarikh cepat-cepat aku ni nak tempah tiket ke Tanah Seberang.... melancong MAS kan tengah offer nie. Nie dah tiba nak menimang menantu dulu. Time aku dulu, tak payah le nak rebut-rebut tarikh sebab tak de saingan. Ni Abang, Angah, Dila sape le antara 3 orang ni yang kawin dulu....... tunggu ya....

1 comment:

  1. whoaa...cantikla kak dila. seriously cantik, cun meletop gituu..(ni berangan nk bertunang gak ni)hehehe
    yg menarik tu, tapai jadi hantaran eh? hehehhee

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.