kisah kami

kami satu keluarga yang kecil macam-macam ragam, gaya, setiap dugaan di tempoh bersama ,tiada rahsia, berdoa supaya jiwa kami tetap bersatu sehingga maut memisahkan kami. Amin.......

Search This Blog

Monday, May 18, 2009

dapat juga resepi nie....

Dah 2 minggu aku tunggu makcik yang buat kek kat pasar tu. Dia baru datang semalam, resepinya simple aku pasti akan cuba nie aku kongsi pada sapa-sapa je yang nak cuba tapi memang best.

Kek Marble

Bahan-bahan

  • 5 bj telur (Gred B) kalau kecil 6 bj
  • 2 cawan tepung gandum
  • 2 tsp esen vanila
  • 2 tsp Ros/Tak kisah
  • 2 sudu besar susu pekat manis.
  • 1 1/2 planta
  • 11/2 gula halus.

Cara-caranya

Gula dan planta dipukulsehingga kembang, Masukkan telur satu persatu, Masukan esen, dan susu pekat,dan masukan tepung yang telah diayak. dan bakar didalam oven.

Aku akan cuba mungkin untuk beri pada guru Ana,sempena hari guru hari Jumaat nie, kena beli hadiah lagi. Malam ni aku nak ajak Abang gi tengok-tengok mana yang sesuai untuk bagi kat cikgu-cikgu Ana.

Selamat Hari Guru!!!

Ucapan ni buat semua guru yang pernah mengajar aku, dari sekolah tadika sehingga sekolah menengah, moga-moga semua guru yang pernah mengajar aku dulu dah naik pangkat, murah rezeki dan pada yang dah pencen tu harap-harap dapat mengisi masa lapang dengan family tersayang. Segala ilmu yang cikgu pernah ajar kepada kami akan kami semat didada. dan semua guru yang mengajar anak aku terima kasih aku ucapkan. TERIMA KASIH!!!!!!

2 comments:

  1. hai salam.sy ada mengadakan rawatan muka scra prcuma dgn menggunakn produk MARYKAY di Melaka.Jika awk berminat nk cuba,call sy..ajak rakan2 lain utk mencuba produk marykay ini

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.