kisah kami

kami satu keluarga yang kecil macam-macam ragam, gaya, setiap dugaan di tempoh bersama ,tiada rahsia, berdoa supaya jiwa kami tetap bersatu sehingga maut memisahkan kami. Amin.......

Search This Blog

Wednesday, December 30, 2009

311209 tarikh yang paling penting buat kami

Pagi-pagi lagi Ana dah bangun, kalau tak kejut banyak kali pun belum tentu bangun, hari ni hari pertama dalam hidupnya memakai pakain seragam sekolah, pendaftaran pukul 8.30 pagi tapi pukul 6.30 dah siap nak ke sekolah. Anak jiran aku pun sibuk nak ikut supaya boleh teman Ana. Dengan berpakaian pinafor, aku berfikir 'dah besar anak aku' maknanya dah semakin tua aku ni, hehehehehe. Pagi tu aku sempat buat sarapan pagi yang ringan-ringan jer. dan buat bekal untuk ke sekolah nanti.
7.40pg, kami pun bertolak ke sekolah, ala dekat jer, SRK Jalan Datuk Palembang jer, beberapa minit dah sampai, kami terus ke dewan, dan mengambil tempat yang disediakan, hai banyak kenangan aku di sekolah ni, Ucapan guru besar melewatkan waktu, bebel punya bebel dah selesai, gi daftar kat class pula, Ana pula di bawa pusing-pusing oleh guru bertugas. tengok -tengok jam dah pukul 10.35 pg. Aku tengok Ana besar juga orang nya kawan-kawan sekelasnya kecil2 jer, mana tak besar saiz kaki pun 11/ 33, Aku nagn Abg pun kaki kecil jer.
11.00pg. pop pap dah nak balik jap jer rasa, time tu aku dapat jumpa guru lama aku dah naik pangkat dah jadi guru GPK1 lagi, time aku dulu guru mate jer. bagus 2 ada semangat juang majukan anak bangsa.
Ana start sekolah 040110, mmmm tarikh ni aku mesti sibuk....tunggu
lepas sampai jer kat rumah Angah lak telpon dah ok katanya tengok gambar katFB ok jer boleh makan lagi maknanya ok le, buat angah moga cepat sembuh SELAMAT TAHUN BARU, AZAM BARU,.................SELAMAT DATANG TAHUN 2010

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.