kisah kami

kami satu keluarga yang kecil macam-macam ragam, gaya, setiap dugaan di tempoh bersama ,tiada rahsia, berdoa supaya jiwa kami tetap bersatu sehingga maut memisahkan kami. Amin.......

Search This Blog

Saturday, April 18, 2009

Puteri-puteriku

Umur
Perbezaan umur yang menyebabkan mereka sering berkelahi, berebut dan sampai nangis, aku sampai pening kepala. Tetapi kalau kedua-duanya tidur senyap sunyi rumahku. Barang mainan seorang tukang kemas dan seorang lagi tukang kembur. Bilik tidur macam tongkang pecah.Yang kakak seorang yang sabar juga dengan karenah adiknya. Tapi bab cemburu mesti ada biasalah ...


Kakak


Ana nama panggilan dia seorang yang manja, suka memberontak, kuat cemburu dan suka mencuba perkara yang baru. Ana sangat manja ngan papanya. Mestilah anak yang sulong....... Ana ni study kat Kinergarden Sin Hoe Kat bukit Baru, dari umur 4 thn aku dah hantar dia kat sana..... oklah sekarang dah pandai cakap cina, terjemah apa yang cikgu dia ajar kat dia. Aku tanya kat ana nak sekolah mana tahun hadapan dia kata nak sek cina, nanti aku pikirkan......



Kat situ, ana belajar macam-macam, ada tarian, ana minat seni, suka menari, dia pernah buat persembahan kat majlis DMDI, baru lah aku tahu walaupun dia seorang pemalu, tapi dia ingin mencuba benda baru. Aku sayang kat dia mama selalu marah kat aku sebab tegas sangat kat dia, aku rasa anak sekarang kena tegas sikit kalau tak nanti tak hormat pd orang tua.



Adik


Aca nama panggilan untuk baby aku yang kedua, manja pandai ambil hati, dan kuat makan, suka mencuba, dan sayang papa dia, semua suka kat dia tapi muka dia macam boy sikit, nakal dah semesti nya.... comot macam anak kucing sekarang tengah belajar jalan, asyik2 tergolek, bangun jatuh yang penting kan usaha, aca bukan senang nak kat orang lain selain family aku. Mama kata nanti susah kena culik....



Kegemaran paling ketara sekali nonton tv, kalu cerita IPIN & IPIN tu sampai terngangah. Dah tengok filim pun, anak 2 sekarang tak macam kita dulu2 tahu ikut je mana mak gi di suruh diam ... diam je. tu kan zaman 80 an. Lagi satu kalau denagr muzik pasti menari tapi tak gerak kaki, tangan je yg gerak. Lahir dia macam satu mimpi
penyeri, mimpi yang tak de lagi pd malam hari. Sebab tidur dah kena ganggu. mentang2 jaraknya lebih kurang 5 tahun je dgn Ana.







No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.