kisah kami

kami satu keluarga yang kecil macam-macam ragam, gaya, setiap dugaan di tempoh bersama ,tiada rahsia, berdoa supaya jiwa kami tetap bersatu sehingga maut memisahkan kami. Amin.......

Search This Blog

Monday, March 30, 2009

kelahiran yang di tunggu


Akak........

aku lahir pada 22 Feb tahun 2003 , mama kata aku lahir di hospital Pantai, lg sikit lg nak lahir kat dalam kereta. Pada pagi tu mama & papa dah siap2 nak bertolak ke Putrajaya ada hal sikit, wan aku dah tegur macam nak bersalin je anak aku nie. mama aku dah pakai baju cantik2 . Pagi tu rupanya air ketuban dan pecah d sebabkan x de pengalaman dia teruskan juga ke PJ tu. waktu tu jam 8.00pg.



Sewaktu dalam kereta air ketuban keluar sikit2 tp perut mama x sakit, atuk aku jalan je. apabila dah keluar highway melaka seremban, tiba di Alor gajah mama pun cakap dah basah dah! kerusi kereta dah locos kena air ketuban. Atuk Long aku kata nak beranak ke? mama kata x sakit pun. Atuk kata "kalau air ketuban pecah paling lama pun 6 jam " mama kata sempat le ke PJ. Atuk lak x sedap hati pusing lah katanya ni anak sulung ni.Dah sampai simpang kePedas .



Apabila Atuk pusing je air ketuban mama ku macam air terjun lajunya sampai je kat tol ayer keroh perut mamaku dah sakit tahan punya tahan sempat pula ambil wan aku kat pasar borong sbb yg ada dlm kereta tu semua nya lelaki tak yahu apa2 .Kami terus ke HPAK . Diaorang memang tunggu aku keluar hehehehe.



Tepat jam 9.06 pg aku keluar dgn nama Ewana Maisarah berat 2.7 k je kecik kan. Semua punya suka sebab aku ni cucu& cicit yang pertama dalam family mama aku.bangga sikit


Adik........

Aku lak anak yg ke 2 nama ku Salsa Emilda best kan, mama kata time lahir kan aku dia sakit giler tu le aku ni nakal sikit dari kakak aku, ni nak mula citer ni dengarkan . Sewaktu mama aku mengandungkan aku semua org cakap baby yg mak aku bawa kat perut ni mesti baby lelaki, sehingga lah aku cukup bulan mengandungkan aku mama sering ke hospital sebab ada masalah tarikh melahirkan aku ada yg kata cepat atau sebaliknya. Masa tu tarikh 18 mac 2008 time tu mama ada temujanji ngan doktor hospital besar, pagi 2 lagi mama aku dah gi ngan papa. check punya check aku d seluk mama aku kata sakit giler time tu, mama aku pulang doktor tu kata '' malam nanti beranak la" tapi dlm hati mama aku hamun doktor tu. Sejak pulang diri hospital, mama sakit perut.rupanya darah dah keluar, kembar darah rupanya patutlah sakit di sebabkan dah serik nak gi jumpa doktor mama tahan sakit sehingga jam 11 malam

Pusing punya pusing, last sekali baru ckp nak gi Hospital, sampai kat sana kira2 jam 12 mlm, time tu kat wat bersalin tu tak le ramai sangat, sakitnya sampai mama hempas perut kat katil kesian huhuhuhuhu tahan sakit nak lahir kan aku. Tahan punya tahan tepat jam 12.15 mlm aku pun lahir. Punya le cun, cun tapi like a boy semua cakap macam tu.
tu le rasa macam tak nak bersalin lagi rasanye cukup kot 2 orang je.....
Dua2 pun koyak sampai jahit sikit sebab angkat punggung....... sampai senget duduk sewaktu dalam hari tapi dak tengok baby tu lahir hilang sakit sikit eheheheheh
Diaorang lah yang membuat hidupku lebih bermakna " MAMA SAYANG KAT PUTERI MAMA".............

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.